جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران دربخش فین بندرعباس برگزار شد

با حضور مدیر کل ورزش وجوانان استان هرمزگان جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران دربخش فین بندرعباس برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان ، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در آئین افتتاحیه این جشنواره در فین اظهارداشت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب دختران آفتاب ایران با هدف ایجاد شور و نشاط، نهادینه کردن ورزش در جامعه و استعدادیابی ورزشی با توجه به آمایش سرزمین و شعار دختر سالم ، مادر قوی به میزبانی شهرفین از توابع بندرعباس در حال برگزاری است.
مظفر مهری خادمی نسب در این میان بیان داشت:این دوره از رقابت های ورزشی با همت ادارات کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد که ۱۶۵نفر دانش آموز از دانش آموزان هنرستان حضرت مریم شهر فین انتخاب شده بودند.
وی احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی وپاسداشت آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف جشنواره دختران آفتاب ایران «دا» اعلام کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: رویداد فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران، زمینه به وجود آمدن شرایطی مناسب برای تحول توانمندی‌ و استعدادهای دختران و بانوان ایران زمین است و امیدوارم با فراهم شدن شرایط این جشنواره بستری برای بروز استعدادهای دختران این مرزو بوم باشد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت گسترش ورزش‌های همگانی در بین بانوان ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف برای عمومی کردن ورزش در دستورکارقرار گرفته که همه ساله با استقبال بسیارخوب این قشر از جامعه روبه رو می‌شود.
فولادی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق با آئین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و زنده نگه داشتن بازی های بومی محلی عنوان کرد و بیان داشت:جایگزین بازی های محلی بجای بازی های رایانه ای و ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مختلف روستاها از دیگر اهدافی است که این جشنواره بدنبال دارد. این مقام مسئول اظهارکرد:این اداره کل آموزش سبک زندگی،مهارت های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی دنبال می کند. لازم بذکراست این جشنواره با حضور مظفرمهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان ،فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ،مهدی فولادی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، بیگرلی مسئول ورزش بانوان دفتر امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسوولان محلی دررشته های والیبال، بدمینتون، رشته های همگانی (طناب زنی و داژبال)، بازیهای بومی محلی ( هفت سنگ) در هنرستان دخترانه حضرت مریم شهر فین برگزار شد و در حین برگزاری این مراسم کارگاه سبک مهارتهای زندگی توسط خانم بیگرلی برگزارشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=11176

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: