جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران دربخش فین بندرعباس برگزار شد

با حضور مدیر کل ورزش وجوانان استان هرمزگان جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران دربخش فین بندرعباس برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان ، مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در آئین افتتاحیه این جشنواره در فین اظهارداشت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب دختران آفتاب ایران با هدف ایجاد شور و نشاط، نهادینه کردن ورزش در جامعه و استعدادیابی ورزشی با توجه به آمایش سرزمین و شعار دختر سالم ، مادر قوی به میزبانی شهرفین از توابع بندرعباس در حال برگزاری است.
مظفر مهری خادمی نسب در این میان بیان داشت:این دوره از رقابت های ورزشی با همت ادارات کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد که ۱۶۵نفر دانش آموز از دانش آموزان هنرستان حضرت مریم شهر فین انتخاب شده بودند.
وی احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی وپاسداشت آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف جشنواره دختران آفتاب ایران «دا» اعلام کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: رویداد فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران، زمینه به وجود آمدن شرایطی مناسب برای تحول توانمندی‌ و استعدادهای دختران و بانوان ایران زمین است و امیدوارم با فراهم شدن شرایط این جشنواره بستری برای بروز استعدادهای دختران این مرزو بوم باشد.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اهمیت گسترش ورزش‌های همگانی در بین بانوان ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف برای عمومی کردن ورزش در دستورکارقرار گرفته که همه ساله با استقبال بسیارخوب این قشر از جامعه روبه رو می‌شود.
فولادی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق با آئین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و زنده نگه داشتن بازی های بومی محلی عنوان کرد و بیان داشت:جایگزین بازی های محلی بجای بازی های رایانه ای و ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مختلف روستاها از دیگر اهدافی است که این جشنواره بدنبال دارد. این مقام مسئول اظهارکرد:این اداره کل آموزش سبک زندگی،مهارت های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی دنبال می کند. لازم بذکراست این جشنواره با حضور مظفرمهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان ،فاطمه مرادی معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ،مهدی فولادی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، بیگرلی مسئول ورزش بانوان دفتر امام جمعه بندرعباس و جمعی از مسوولان محلی دررشته های والیبال، بدمینتون، رشته های همگانی (طناب زنی و داژبال)، بازیهای بومی محلی ( هفت سنگ) در هنرستان دخترانه حضرت مریم شهر فین برگزار شد و در حین برگزاری این مراسم کارگاه سبک مهارتهای زندگی توسط خانم بیگرلی برگزارشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=11176

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: