نفرات برتر مسابقه منشوبه رانی مشخص شدند

برندگان مسابقه قایق‌های سنتی (منشوبه رانی) در جشنواره فرهنگی، ورزشی گردشگری خواجه عطا مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی، مسابقه سنتی منشوبه از سری برنامه‌های دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا، سبک زندگی ساحلی و دریایی، با مشخص شدن نفرات برتر در ساحل بندرعباس به کار خود پایان داد.

محمد احمدی زاده دبیر جشنواره فرهنگی، ورزشی و گردشگری خواجه عطا در خصوص این مسابقه گفت: مسابقه سنتی منشوبه با حضور ۳۰ نفر در دو بخش زیر ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

وی اضافه کرد: منشوبه رانی خواستگاهش در محله خواجه عطا است و از دیرباز تاکنون مردان محله هر صبح برای ماهیگیری و کسب رزق و روزی حلال با منشوبه خود به دریازده و با دست‌پر به خانه بازمی‌گشتند.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان نیز با اشاره به جشنواره خواجه عطا گفت: این جشنواره در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور با همکاری اداره بنادر و دریانوردی و اداره‌کل ورزش و جوانان برگزارشده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی این جشنواره خواجه عطا، تقویت ارتباط مردم و گردشگران با میراث ناملموس است چراکه بندرعباس مملو از آیین‌های سنتی است که برای مردم و گردشگران جذابیت دار، ادامه داد: تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها باعث بیشتر دیده شدن ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری شده است.

اجرای موسیقی سنتی و گروه موسیقی لیوا جزیره هرمز از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره فرهنگی، ورزشی خواجه عطا در بندرعباس بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=10914

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: