بندرعباس میزبان چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج استاندارد جام هرمزگان

رییس هیات شطرنج استان هرمزگان از برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج استاندارد جام هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی، شهرام سالاری اظهار کرد:چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج جام هرمزگان ۲۶ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه جاری با شرکت بیش از یکصد شطرنج باز از سراسر کشور در محل هیات شطرنج استان هرمزگان واقع در انتهای خیابان صمدو بندرعباس، برگزار می شود.
سالاری با بیان اینکه مسابقات به صورت آزاد و در رده های مختلف سنی در جریان خواهد بود، خاطر نشان کرد: در پایان به چهارده نفر برگزیده جوایزی به رسم یادبود اعطا می کنیم.
وی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۳۰۰ عضو در هیات شطرنج استان فعالیت دارند گفت:با توجه به دستورالعمل جدید بیش از ۲۰۰ شطرنج باز بیمه شده داریم که شمار این تعداد روزانه در حال افزایش می باشد.
رییس هیات شطرنج هرمزگان جایگاه استان را در شطرنج کشور به لحاظ فعالیت جزو پنج استان برتر و به لحاظ سطح بازیکنان جزو نیمه دوم کشوری ذکر کرد و افزود: در هرمزگان ۱۵۰ داور و مربی رسمی فعالیت دارند که در برنامه چهار ساله هیات بنا داریم جهت بالا بردن سطح شطرنج هرمزگان، حداقل یک استاد فدراسیونی شطرنج داشته باشیم.
سالاری همچنین از آغاز طرح اوقات فراغت هیات شطرنج استان، در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: در صورت موافقت هیات رییسه بنا داریم نو آموزان و پیش کسوتان بالای ۶۰ سال را به صورت کاملا رایگان آموزش دهیم.
وی در پایان ضمن ابراز تاسف از فعال نبودن دفاتر این هیات در شهرستانهای خمیر، بوموسی،حاجی آباد، بشاگرد و بستک خاطر نشان کرد: هم اکنون ۸ شهرستان فعال داریم و در خصوص شهرستانهای غیر فعال نیز فراخوان داده ایم و منتظریم تا پس از شناسایی علاقمندان به این رشته مهیج، اقدامات لازم را جهت راه اندازی دفاتر هیات در این شهرستانها انجام دهیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=4269

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: