هرمزگان میزبان انتخابى تیم ملى ووشو/ مسیر بازى‌هاى آسیایى هانگژو از قشم مى‌گذرد

جزیره عجائب هفتگانه خلیج فارس میزبان ستارگان ووشوى ایران است تا مسیر بازى‌هاى آسیایى هانگژو از قشم بگذرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از فارس ، پیکارهاى ووشو قهرمانى کشور و انتخابى تیم ملى بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان جهت اعزام به نوزدهمین دوره بازى‌هاى آسیایى هانگژو چین ٢٠٢٢، آذرماه سال جارى به میزبانى استان هرمزگان در جزیره زیباى قشم برگزار مى‌شود.

این مسابقات با پیگیرى‌هاى علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان و موافقت دکتر امیر صدیقى رئیس فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران و جلیل حق‌گویان مدیریت ورزش سازمان منطقه آزاد قشم قرار است پنجم لغایت نهم آذرماه امسال در بخش آقایان و دهم تا چهاردهم همین ماه در بخش بانوان به میزبانى سالن ورزشى دانشگاه آزاد قشم برگزار شود.

تیم ملى ووشو جمهورى اسلامى ایران که در هجدهمین دوره بازى‌های آسیایى جاکارتا ٢٠١٨ نتایج درخشانى را از خود به جاى گذاشته است، حالا با برنامه‌ریزى‌هاى دقیق و هوشمندانه فدراسیون قرار است خود را براى حضورى قدرتمند در بازى‌هاى پیش رو ببیند.

ملى‌پوشان ووشو در جاکارتا توانستند با پنج فینالیست در بخش ساندا، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند و با کسب دو مدال طلا و سه نقره در ساندا و نقره ارزشمند زهرا کیانى در تالو، ارتقاى قابل توجهى را به جدول کسب مدال‌هاى کشورمان بخشند.

تیم ملی ووشوی ایران پس از کسب عنوان قهرمانی خود در رقابت‌هاى جهانی بزرگسالان در شانکهاى چین، به دنبال کسب افتخاری جدید در بازی‌های آسیایی هانگژو است.

به واسطه عدم حضور ووشو در بازی‌های المپیک، مهم‌ترین رویدادی که این رشته در آن حضور دارد بازی‌های آسیایی است. به دلیل اینکه ووشو در آسیای شرقی (چین) ابداع شده، قدرت‌های این رشته در آسیا هستند و همین مسئله کار را برای هر ورزشکاری سخت می‌کند. با این وجود در چند سال اخیر ووشو یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در تورنمنت‌ها و رویدادهای مختلف جهانی و آسیایی بوده است تا کاروان اعزامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، حساب ویژه‌ای روی مدال‌آوری آن باز کرده باشند.

حالا جزیره عجائب هفتگانه خلیج فارس میزبان ستارگان ووشوى ایران است تا مسیر بازى‌هاى آسیایى هانگژو از قشم بگذرد.

هدفمان میزبانى شایسته این مسابقات است

جلیل حق‌گویان مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در این باره به خبرنگار فارس گفت: مفتخریم که میزبان قهرمانان نامى ووشو کشورمان در جزیره قشم هستیم.

وى افزود: هدف مجموعه ورزش و جوانان قشم و سازمان منطقه آزاد، میزبانى شایسته این مسابقات است.

مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این پیکارها از اهمیت بسیار بالایى برخوردار است چراکه قرار است نفرات برگزیده در مهمترین رویداد ورزش آسیا حضور یابند.

حق‌گویان تصریح کرد: آماده‌ایم تا یک رویداد بیادماندنى را در قشم رقم بزنیم که در این میان نیاز است دستگاه‌های اجرایى جهت برگزارى هرچه بهتر به میدان بیایند و یاریگر ما شوند.

وى در پایان از مدیرعامل ورزش‌دوست سازمان منطقه آزاد قشم، ریاست فدراسیون ووشو، هیأت ووشو استان و منطقه آزاد و تمامى کسانى که در جهت پویایى ورزش جزیره تلاش مى‌کنند، تقدیر به عمل آورد.

آماده‌ایم به میزبانی ووشو در قشم کمک کنیم

محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: آماده‌ایم به میزبانی مسابقات ووشو در قشم کمک کنیم.

وی ضمن تقدیر از هیأت ووشو هرمزگان در خصوص جذب این میزبانی در استان افزود: از سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت ورزش و جوانان این سازمان به واسطه قبول این میزبانی تشکر می‌کنم چراکه توجه ایشان به میزبانی‌ها باعث توسعه ورزش قهرمانی در استان هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: ووشو همیشه یکی از رشته‌های مورد هدف ما بوده و از امیدهای مدال‌آوری هرمزگان در المپیاد استعدادهای برتر است.

امیاری خاطرنشان ساخت: امیدواریم با میزبانی جزیره قشم، شاهد حضور ووشوکاران هرمزگانی در بازی‌های آسیایی هانگژو باشیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=382

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: