مسوول آموزش اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان:

۵۴۳ دوره آموزشی ورزش در هرمزگان برگزار شد

مسوول آموزش اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان از برگزاری ۵۴۳دوره آموزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی سعید مظفری اظهار کرد: پس از ۲۱ سال در سال گذشته برای نخستین بار شاهد برگزاری دوره مدیریت ورزش المپیک سولیداریتی با شرکت ۴۴ نفر از افراد واجد شرایط در بندرعباس بودیم که توسط پنج نفر از اساتید برجسته وزارت ورزش تدریس شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴۷ نفر از آقایان و ۵۱۲ نفر از بانوان در دوره های دانش افزایی، ۱۸۴۸ نفر از آقایان و ۲۱۹۶ نفر از بانوان در کارگاه توجیهی ورزشی شرکت کردند، اضافه کرد:در یک سال گذشته شاهد ارتقای ۴۰۰ نفر از مربیان آقا به درجه سه، ۳۳۱ نفر به درجه ۲ ، ۳۵ نفر به درجه یک و ۴۸ نفر به سطح یک و همچنین ارتقای ۳۸۴ نفر از بانوان به درجه ۳، ۲۷۱ نفر به درجه ۲ و ۴۲ نفر به درجه یک بودیم که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
مظفری ادامه داد: در دوره های تئوری داوری ویژه بانوان نیز ۹۳۶ نفر به درجه ۳، ۲۷۲ نفر به درجه ۲ ۱۵ نفر به درجه یک و در بخش عملی ۲۸۷نفر به درجه ۳، ۲۷۲ نفر به درجه ۲ و ۳۶ نفر به درجه یک ارتقا پیدا کردند.
مسوول آموزش اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان همچنین از شرکت ۸۳۲ نفر از آقایان در دوره تئوری داوری درجه ۳، ۵۲۷ نفر درجه ۲، ۲۰ نفر درجه یک، ۳۰۲ نفر درجه ۳ عملی و ۹۸ نفر درجه یک عملی خبر داد و خاطر نشان کرد:استان هرمزگان به لحاظ برگزاری کلاسهای آموزشی در گروه خود، جایگاه نخست را دارد و در سال جاری نیز به دنبال افزایش دوره های مختلف آموزشی هستیم.
این مقام مسوول همچنین برگزاری ۸ دوره تغذیه ورزشی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بر اساس آیین نامه جدید وزارت ورزش و جوانان، هر مربی جهت تمدید مدرک مربی گری خود، در طول سال باید ۲۵ ساعت آموزش را گذرانده باشد که ما در سال گذشته ۱۱۵ ساعت آموزش را در بحث مدیریت ورزشی، ارتباط مربی و ورزشکار، توسعه سواد بدنی کودکان، حقوق ورزش، روانشناسی ورزش، اخلاق ورزشی برگزار کردیم.
وی ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آسیب شناسی و حرکات اصلاحی ، حقوق ورزش و تربیت مربی فرهنگی در سال جاری خاطر نشان کرد: در سال جاری میزبانی آموزش مربیگری درجه ملی در چهار رشته ورزشی را در دستور کار داریم که امیدواریم به زودی محقق شود.
مظفری با اعلام این مطلب که تمرکز واحد آموزش بر روی ارتقای داوران و مربیان می باشد، از برگزاری کلاس ارتقای مربیگری درجه ۳ به دو والیبال در ۲۲ اردیبهشت ماه جاری و تلاش و پیگیری ارتقای داوران و مربیان از درجه ۳ به درجه دو ، درجه ۲ به یک و درجه یک به بین المللی خبر داد و گفت: برای نخستین بار شاهد رشد مربیان و داوران شهرستان ابوموسی بودیم که ۱۲ نفر مربی و یازده نفر داور آموزش دیدند و در سال جاری نیز ضمن نگاه ویژه شاهد برگزاری ۸ کارگاه آموزشی ورزشی در این شهرستان خواهیم بود.
وی ضمن تقدیر از زابلی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان به دلیل رایزنی های متعدد با کمیته ملی المپیک ایران بابت گرفتن میزبانی دوره مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی و آوردن اساتید نخبه آنتروپومتری (, پیکر سنجی) دکتر ناصر ملی و دکتر معانی گفت:جا دارد از اساتید المپیک سولیداریتی دکتر سجادی، دکتر مهرزاد حمیدی، دکتر کابینی، دکتر نادر شکری و دکتر فریبا محمدیان که همگی مدرسان رسمی IOC هستند و همچنین مدرسان آنتروپومتری یا پیکر سنجی دکتر محمد معانی و دکتر ناصر ملی تشکر کنم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=4205

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: