پیام تبریک مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به مناسبت ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در پیامی فرارسیدن ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و همچنین روز قشر بسیج ورزشکاران را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان ،متن پیام به این شرح است :

۱۷ شوال سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، یادآور فرهنگ پهلوانی و باستانی از دیرباز پیام آور تواضع، گذشت و ایثار بوده است واخلاق پهلوانی از چندین هزار سال پیش در جامعه رواج داشته و تاکید مستمر بر دارا بودن جمیع صفات و خصال نیکو در یک پهلوان را داشته است.

در ادامه این پیام آمده است؛فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دارد و این امر با روحیات ایرانیان گره خورده است و بزرگترین پهلوانان جامعه، شهدای اسلام هستند که با گذشتن از جان خود بعنوان با ارزشترین دارایی هر انسان شجره طیبه گذشت و ایثار را بارور کردند.
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این خصوص فرموده اند: ورزش باستانی کشورمان یک تاریخ و یک فرهنگ محسوب می شود که در طول سالیان با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین شده است.
اینجانب ضمن ارج نهادن و گرامی داشت مقام پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، این روز بسیار مهم را به تمامی ورزشکاران ، پیشکسوتان و مربیان این رشته ورزشی تبریک عرض می نمایم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=4193

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: