ورزش بوچیا برای اولین بار در هرمزگان راه اندازی می شود

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمزگان ورزشی از راه اندازی ورزش بوچیا برای اولین بار در هرمزگان خبر داد.

حسن کامجو در این باره گفت: بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون مرزی آن را ادامه دهند.

بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند.

این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می شوند که قدرت تمرکز و تسلط ذهنی خود را تقویت کنند. بوچیا به سکوت، آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

آموزش این ورزش در ابتدا به صورت باشگاهی صورت می پذیرد سپس بازیکنان آموزش دیده پس از حضور در مسابقات کشوری به انتخاب کادر فنی تیم ملی در کلاس بندی به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد.

ورزش بوچیا تحت نظارت فدراسیون جهانی اداره می شود و جز رشته های پارالمپیکی محسوب می گردد.

کامجو در ادامه تصریح کرد: کلیه معلولانی که دچار فلج مغزی (cp) شدید، بیماریهای عصبی- عضلانی شدید (مانند افراد دچار میوپاتی) و یا قطع نخاع (از ناحیه گردن) هستند می توانند رشته بوچیا را به صورت جدی دنبال کنند.

این افراد براساس نوع معلولیت و میزان محدودیتهای جسمی توسط متخصص کلاس بندی پزشکی- ورزشی معاینه می شوند و در یکی از کلاسهای BC1، BC2، BC3 ، BC4 ، BC5 قرار می گیرند.

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین هرمزگان از تمامی سازمان هایی که به نوعی با جانبازان و معلولین در ارتباط هستند مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران،جامعه معلولین استان هرمزگان،انجمن ضایعه نخایی و بهزیستی در خواست کرد نسبت به معرفی ورزش بوچیا به منظور افزایش بهبودی و شادابی روحیه افراد دارای معلولیت و بالارفتن کیفیت زندگی آنان همکاری لازم را به عمل آورند.

کامجو در پایان گفت : به مناسبت روز سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر در عملیات بیت المقدس یک دوره مسابقه بوچیا ویژه جانبازان و معلولین ویلچری به همت هیات ورزش های جانبازان و معلولین هرمزگان در مجموعه ورزشی هفتم تیر بندرعباس برگزار خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=1601

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: