معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان مطرح کرد:

عملکرد مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در حوزه ورزش استان ضعیف است/هزینه ۲ میلیاردی فولاد کاوه جهت همایش پیاده روی واقعیت ندارد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: نقش صنایع بزرگ و بنگاههای اقتصادی کلان هرمزگان در ورزش کشور و استان راضی کننده نیست.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگلن ورزشی به نقل از هفته نامه هرمزگان من، روزبه زابلی پور اظهار کرد: پرداختن به مقوله ورزش از وظایف صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی است که بسیاری از صنایع بزرگ استان توجهی به این موضوع ندارند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه مسئولیت های اجتماعی طی سالیان اخیر فولاد هرمزگان و در سال جاری شرکت پالایش نفت بندرعباس در مسابقات استانی و لیگ های کشور توانسته اند آبروداری کنند و نام استان هرمزگان را بلندآوازه و سرافراز نمایند، ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان و نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و تلاش برای توسعه ورزش هرمزگان، تصریح کرد: متاسفانه دیگر شرکت های فولادی و نفتی همچون فولاد کاوه جنوب کیش، صبا فولاد خلیج فارس، نفت ستاره خلیج فارس، آلومینیوم المهدی و…. نه تنها به وظایف خود در حمایت از ورزش استان در قالب مسئولیت های اجتماعی هیچ توجهی ندارند بلکه تصور می کنند اگر قدمی در حوزه آموزش و بهداشت ودرمان و محیط زیست برداشتند دیگر نیازی نیست به ورزش بپردازند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان با انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش در حوزه ورزش استان هرمزگان، گفت: این شرکت فولادی در کدام بعد از ورزش همگانی، آموزشی، قهرمانی و یا حرفه ای در سال جاری به ورزش استان کمک کرده است؟ شاید مدیران صنایع عنوان کنند زمینه برای ورزش کارکنان را فراهم کرده اند، توجه به ورزش کارکنان یک شرکت از وظایف درون سازمانی یک مدیر است و با مقوله مسئولیت اجتماعی جوامع پیرامون متفاوت است.

زابلی پور خطاب به مدیران عامل شرکت های بزرگ صنعتی از جمله فولاد کاوه جنوب کیش و با طرح این سوال که شما چند درصد از تولید مجتمع خود را سهم مردم هرمزگان می دانید و به آن پایبند هستید؟ با اشاره به دیدار اخیر خود با حسینی مدیرعامل فولاد کاوه، اضافه کرد: در آن دیدار عرض کردم که این شرکت در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و محیط زیست استان قدم هایی برداشته است ولی جای خالی فولاد کاوه در ورزش به شدت احساس می شود. آقای مدیرعامل مدعی شد در سال گذشته یک همایش پیاده روی برگزار کردند که دو میلیارد تومان برای شرکت هزینه داشته است در صورتی که اینگونه نیست.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان در ادامه، سهم پالایشگاه نفت ستاره به عنوان بزرگ ترین تولید کننده مشتقات نفت خاور میانه در حوزه ورزش را صفر عنوان کرد و با اشاره به سود حدود سی هزار میلیارد تومانی نفت ستاره در سال گذشته و طرح این سوال که چند درصد از این سود سهم ورزش هرمزگان شده است؟ گفت: اگر حتی یک درصدش هم صرف ورزش شده بود اتفاق بسیار بزرگی رقم می خورد، یعنی یک درصد این عدد، ۳۰۰میلیارد تومان که عدد خوبی برای اتفاقات بزرگ است، فکر می کنم این شرکت تیمی در لیگ استان دارند و زمینی را اجاره کردند اما پرونده ای از این تیم تحت عنوان باشگاه نداریم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان اضافه کرد: در ورزش هرمزگان،تنها کارنامه فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس در ورزش استان قابل دفاع است و بی توجهی سایر صنایع به ورزش استان پذیرفتنی نیست.

زابلی پور با اشاره به کمک صنایع در توسعه زیرساخت ها، گفت: احداث چمن های مصنوعی که کمک به توسعه ورزش فوتسال است، باعث شده استان فوتسالیست های قابلی در سطح کشور داشته باشد اما همین ورزشکاران کجا باید عرضه اندام کنند؟! تیم ها بدون حمایت صنایع با مشکلات فراوان در مسابقات کشوری شرکت می کنند و عموماً هم صاحب عنوان می شوند، تیم فوتسال پالایش نفت بندرعباس در لیگ ایران حضوری پررنگ دارد که جای تبریک به مدیران و کادر فنی پرتلاش و بومی این تیم دارد.

وی با اشاره به نوار بیش از ۲۰۰۰کیلومتری ساحل هرمزگان و با طرح این سوال که در ورزشهای ساحلی چقدر کار انجام شده است؟ ادامه داد: برای تحول در ورزش استان که رابطه مستقیم با سلامتی و نشاط جامعه دارد همه دستگاه ها باید همت کنند و صنایع نیز پای کار باشند، امسال ۱۱۴پروژه ورزشی آماده بهره برداری داریم که با بهره برداری از آنها شاهد اتفاقات خوبی در ورزش استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=10804

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: