همزمان با روز خبرنگار اتفاق افتاد

صعود کوهنوردان اداره کل دامپزشکی هرمزگان به قله دماوند

گروه کوهنوردی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان (هماگ) به قله 5610 متری دماوند، بلندترین قله کشور صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، گروه کوهنوردی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان (هماگ) به قله ۵۶۱۰ متری دماوند، بلندترین قله کشور صعود کرد.

گروه کوهنوردی هماگ در سال ۱۳۹۰ با هدف حفظ انسجام نیروها و بالا بردن روحیه همکاری، فرهنگ سازی ورزش همگانی و توصیه به ترویج آن، تشکیل گردید و اعضای این گروه برفراز قلل متعددی در کشور، پای نهادند و در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، با اجرای برنامه های صعودهای محلی و استانی در ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ متری و تمرینات مناسب آمادگی جسمانی، شرایط صعود به بلندترین قله ایران را مهیا نمودند.

این برنامه کوهنوردی به منظور صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی، در دستور کار قرار گرفت و همنوردان گروه هماگ با پیمایش بیش از ۱۹ کیلومتر طی دو روز در طول مسیر، توانستند بر فراز قله ی ۵۶۱۰ متری دماوند، بام کشور، بلندترین کوه ایران و خاورمیانه و همچنین بلندترین قله آتشفشانی در قاره آسیا، بایستند و صعود خود را، در آستانه “روز خبرنگار” به شهید محمود صارمی و همه ی فعالان عرصه اطلاع رسانی، تقدیم نمودند.

مسعود پاینده، سید امین عمرانی، امیدوار مرادی، فریبرز باقر زاده، عبدالرزاق خواجه فینی، صادق موسی زاده، کاظم بهاری به سرپرستی مهدی مرادی و مسؤول فنی دکتر سید عنایت الله موسوی در این برنامه صعود، شرکت داشتند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=10089

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: