ساماندهی باشگاههای ورزشی کشور در دستور کار قرار دارد

مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امورباشگاههای وزارت ورزش و جوانان گفت : ساماندهی باشگاههای ورزشی  کشور در دستور کار جدی قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی، سیروس احمدی در جلسه هم اندیشی و دوره آموزش آشنایی با دستورالعمل رتبه بندی باشگاههای ورزشی کشور در بندرعباس اظهارداشت:تهیه و ابلاغ دستورالعمل رتبه بندی باشگاه های کشور یکی از دغدغه های دکتر سجادی مقام عالی وزارت  و دکتر پولادگر معاون ورزش قهرمانی و وزش حرفه ای وزارت بوده است.
وی با بیان اینکه در گذشته رتبه بندی خاصی برای باشگاههای ورزشی کشور وجود نداشت که درسال ۱۴۰۲ با پیگیریهای لازم این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شده است، اضافه کرد: دستورالعمل رتبه بندی و نرخ گذاری در فروردین و اردیبهشت ماه جاری به سراسر استانها ابلاغ شده و درحال حاضر این جلسه برای نحوه اجراو پیاده کردن بهتر این دستور العمل برگزار شده است که در سال جاری لازم الاجراست.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این دستورالعمل کامل نیست و می بایست کارشناسان سراسرکشور در این خصوص کمک کنند تا ایرادات آن رفع شود.

وی گفت: در حوزه صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ میانگین صدور پروانه بهره برداری درهر استان ۲۲۰ روز زمان می برد که طبق دستورات که باید برای یک پرونده بهره برداری فعالیت  یک رشته مثلا بدنسازی یا والیبال یا بسکتبال صدور پروانه شود ۲۲۲ روز زمان براست و با نشستی که با مدیران ستادی در وزارت  داشتیم ان شاءالله این موضوع به  یک هفته یا ۱۰روز خواهد رسید.

احمدی با اشاره به این مطلب که دستورالعمل رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی به همراه تعرفه‌ جدید ابلاغ خواهد شد ، پرداختن به این مساله را جهت ساماندهی باشگاه‌ها بسیار ضروری و از تاکیدات مقام عالی وزارت عنوان کرد و گفت: باید نظارت بیشتری بر باشگاه ها داشته باشیم و به همین منظور کمیته بازرسی و نظارت فعال شده و نمایندگان استان‌ها با حضور در باشگاهها به ویژه باشگاه‌های بدنسازی باید نظارت‌ بیشتری داشته باشند تا پروتئین ها ومکمل‌های ورزشی از باشگاه‌های بدنسازی جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه  ورود سرمایه گذاران برای  مجوز و احداث مجموعه های ورزشی درکشور فراهم شود، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۲۵ یا ۲۷ هزار باشگاه در کل کشور در اختیار داریم و سامانه جدیدی در حوزه دفتر امور باشگاه ها ایجاد شده که امیدواریم به روز رسانی و موضوع رتبه بندی باشگاه های کشور به زودی ابلاغ شود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه باشگاههای ورزشی می بایست در سامانه، اقدام به خود ارزیابی کنند که این امر ۷۰ تا ۸۰درصد کار در حوزه امور باشگاههای ادارات کل ورزش وجوانان استانها را آسانتر می کند، یادآورشد: ما بدنبال برگزاری دوره های آموزشی برای باشگاه داران هستیم و سرفصل این دوره ها نیز آماده شده که بزودی به استان ها ابلاغ خواهد شد، یا به صورت متمرکز توسط خود وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=4570

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: