دوره تربیت مربیان فرهنگی در هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از برگزاری دوره تربیت مربیان فرهنگی در روز دوشنبه ۸ اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان، مظفر مهری خادمی نسب با اعلام این مطلب افزود: همسو با سایر استانهای کشور دوره تربیت مربیان فرهنگی در مرکز آموزش مجموعه ورزشی هفتم تیر بندرعباس برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه ورزش در بعد مسائل فرهنگی و ایجاد نشاط در جامعه و دستورالعمل وزارت متبوعه با همکاری دفتر فرهنگی اداره کل مرحله مقدماتی دوره تربیت مربیان فرهنگی ویژه مربیان،ورزشکاران و روسای هیات های ورزشی استان برگزار خواهد شد.

خادمی نسب خاطرنشان کرد: این دوره با هدف تربیت مربیان فرهنگی برای جامعه ورزش کشور و سالم سازی فرهنگی محیط های ورزشی در مسیر درست ورزش قهرمانی با ۸ سرفصل به مدت ۸ ساعت با تدریس اساتید مجرب استان برگزار می شود که از این پس در دوره های مربیگری،پیوست فرهنگی یکی از الزامات ارتقای مربیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مربیان ورزشی باید اطلاعات لازم در مورد کار فرهنگی داشته باشند اظهار داشت: مربیان فرهنگی که در این دوره تربیت خواهند شد در حال حاضر مربی ورزشی هستند چراکه افرادی که خارج از مجموعه باشند نمی‌توانند اثر گذاری کافی را داشته باشند و اولویت با افرادی است که تجربه فعالیت فرهنگی داشته باشند.

متولی ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به سرفصل های این دوره آموزشی گفت: آشنایی با مبانی در اندیشه های فکری و اعتقادی و ارتباط آن با منش پهلوانی؛روان شناسی ورزشی ،آشنایی با جامعه شناسی و حقوق ورزشی ،ساختارهای ملی و بین المللی ورزش، سواد رسانه ای و بحث های ویژه مباحث اخلاقی از جمله موضوعات تخصصی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می شود.

وی افزود:دستورالعمل تشکیل سمن مربیان استانها نیز ارسال شده که إِنْ شاءَ اللَّهُ با حضور این مربیان سمن مربیان فرهنگی ورزشی تشکیل می شود تا اقدامات به صورت منسجم پیگیری شده و در نگاه حاکمیتی نیز جایگاه خاصی برای مربیان در نظر گرفته شود.

خبرنگار:فرزان قاراگزلیان

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=3885

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: