بهرمن: باید «تای‌چی» را در بخش قهرمانی از انزوا خارج کنیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزگان ورزشی به نقل از ایرنا سرپرست کمیته «تای‌چی» ایران گفت: باید با برنامه‌ریزی و تلاش، این سبک را در بخش قهرمانی و حوزه تیم‌های ملی از انزوا خارج کنیم.

علیرضا بهرمن مربی اسبق تیم ملی ووشو ایران در بخش تالو که چندی پیش به‌عنوان سرپرست کمیته تای‌چی (یکی از سبک‌های اصلی و مهم ووشو) منصوب شد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: ابتدا باید از ریاست فدراسیون تشکر کنم که به من اعتماد کرد و اکنون می‌خواهیم همراه با هم، این سبک مهم را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

وی افزود: پنجشنبه هفته جاری روز جهانی تای‌چی را در همزمان با روز ملی خلیج فارس در تهران جشن خواهیم گرفت. این همایش بهانه‌ای خواهد بود تا تمامی بزرگان تای‌چی کنار هم جمع شده و به سوی آینده‌ای درخشان حرکت کنیم. همچنین برنامه ما برگزاری مسابقات کشوری این سبک در دو بخش مردان و زنان در تیرماه است، چرا که مسابقات سال قبل برگزار نشده و ورزشکاران مهیای حضور در میدان هستند.

بهرمن بیان کرد: برگزاری دوره‌های متعدد مربیگری و داوری، استاژهای فنی در حوزه چی‌کونگ و دوره‌های ارتقا دان را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه تای‌چی به دو بخش همگانی و قهرمانی تقسیم می‌شود، گفت: در بحث قهرمانی تا حدی ضعیف عمل شده که تالوکاران سبک تای‌چی، جایی در تیم ملی ووشو ندارند. اکنون با تصمیم فدراسیون جهانی ووشو، تای‌چی در رده نونهالان نیز به مسابقات راه پیدا کرده و باید به حوزه قهرمانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

داور بین‌المللی ووشو با بیان اینکه تای‌چی در تیم‌های ملی ووشو در انزوا کامل قرار دارد، تصریح کرد: با تمامی مربیان نشست هم اندیشی خواهیم داشت. باید تکنیک‌های روز به مربیان آموزش داده شود. می‌دانیم که از چین، کره، ژاپن و اندونزی در این سبک عقب هستیم و تلاش می‌کنیم تا مدرسان درجه یک دنیا را برای برگزاری آموزش های موردی چند روزه به ایران بیاوریم تا برای مربیان ما دوره برگزار کنند.

وی افزود: ووشو ایران در دنیا قدرت برتر است و می‌بایست در تای‌چی نیز کار کنیم تا از این حالت خارج شود. کار سختی نیست و نیاز به همت و البته بودجه دارد.

بهرمن در خصوص مسابقات جهانی این رشته گفت: پیکارهای جهانی تای‌چی، سال ۲۰۲۴ در کانادا برگزار می‌شود و حتما تلاش می‌کنیم تا با جذب اسپانسر، شرایط اعزام تیم را فراهم سازیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=4137

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: