دوره آموزشی پزشکی کوهستان در بندرعباس برگزار شد

امین حکمت نیا در گفتگو با خبرنگار هرمزگان ورزشی از برگزاری یک دوره آموزشی پزشکی کوهستان با حضور دکتر فریدون بیاتانی مدرس فدراسیون کوهنوردی ایران در بندرعباس خبر داد.

مسول روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی هرمزگان افزود: این دوره با حضور ۳۰ نفر از علاقه مندان به ورزش کوهنوردی به همت باشگاه ورزش کوهنوردی مرجان بندرعباس برگزار گردید.

وی ادامه داد:حضور در محیط کوهستان به دور از آسیب و خطر نیست، از شکستگی استخوان گرفته تا سرمازدگی و بیماری‌های ارتفاع از قبیل ادم مغزی و ریوی،از این رو لازم است هر کوهنورد اطلاعات اولیه در مورد نحوه برخورد با این بیماری‌ها و اتفاقات را داشته باشد تا در صورت رخداد آن بتواند جان خود یا سایر کوهنوردان را از خطر نجات بخشد. در این کارگاه کارآموزان علاوه بر آشنایی با بیماری‌ها و مخاطرات کوهستان با درمان‌های اولیه آنها نیز آشنا شدند تا بتوانند با سلامتی و ایمنی برنامه‌های خود را اجرا نمایند.

او در ادامه گفت: کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان زیر نظر پزشکان متخصص ارتفاع و با ارائه مدرک رسمی از طرف فدراسیون برگزار گردیده است و این دوره یکی از دوره‌های پیش نیاز راهنمای کوهستان است و به مدت ۲ روز برگزار گردیده است.

خبرنگار: فرزان قاراگزلیان

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://hormozganvarzeshi.ir/?p=3310

کامبیز حسین پور

کامبیز حسین پور

من از سال 1370 در مطبوعات استان هرمزگان در حال فعالیت هستم.

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: